Monday, December 6, 2010

kantung peranakan

3 ekor kura-kura bermain cermin malam ni..seekor yg paling tua bilang pada yg bongsu "biar aku cantikkan kau malam ni supaya cermin ni x akan mahu mencerminkan muka lain lagi selain kau. Makanya, bila cermin ini asyik suka mencerminkan wajah kau, kami berdua dapat juga menumpang guna cermin ini di tepi-tepian kamu.Boleh?". Kura2 bongsu segera mengangguk beriya2. "ok, tapi dengan syarat..kau cantikkan wajah aku ini, tp aku x mahu nampak seperti kura2 lagi.aku mahu kelihatan seperti seekor kucing". Kura2 kedua tua tersenyum lebar.."Ini perkara enteng..biar aku pergi ambil segala peralatan". Kura2 kedua segera terbang menggunakan kapal udaranya, sepantas kilat pergi mengambil alat2 yang dimaksudkan dan menyerahkan tanggungjawab mengubah wajah si bongsu menjadi kucing. Kura2 tua lalu bekerja keras mengubah wajah kura2 bongsu supaya menjadi kucing yang cantik.
Selepas 18 jam, wajah kura2 bongsu berjaya ditukar menjadi seekor kucing yg begitu comel. Si bongsu itu td segera pergi ke arah cermin dan posing sakan di depan cermin. Cermin turut terpesona akan kecantikan si bongsu. dia lalu bertanya...wahai bidadari cantek jelita, jurusan apakah yang kamu ambil di sana?? Kura2 bongsu itu td kemudiannya blurr x tau nak jwb apa..

No comments: